3Bears en "Die Höhle Der Löwen"
Veel van onze papvrienden uit Duitsland kennen ons misschien van het programma "Die Höhle der Löwen" (ook wel DHL genoemd door ons superfans). Dankzij onze deelname aan de show hebben we veel bekendheid en populariteit verworven. Mocht je onze "Leeuw"-reis gemist hebben, dan kun je hier een overzicht van onze tv-optredens vinden:
… Hoe het begon: oktober 2017
In 2017, toen we op de oprichtersshow van VOX verschenen, dachten veel mensen nog dat havermout een groente was – en dat is geen grap! Caroline en Tim, ons powerfounderkoppel, presenteerden hun idee en de heerlijke havermout, en zelfs de Leeuwen waren onder de indruk. Frank Thelen en Judith Williams waagden de sprongetje en kwamen als investeerders aan boord. Dankzij hun steun heeft 3Bears de afgelopen jaren aanzienlijke groei doorgemaakt en veel mensen verrast met ons uitgebreide assortiment van havermout, repen, en nog veel meer! 3Bears-oprichter Tim zegt: “We zijn ontzettend dankbaar voor de VOX Founders Show en de kans om zoveel mensen meer te vertellen over ons merk en de voordelen ervan!”
… november 2017
Slechts een maand later waren we weer op VOX, dit keer niet in de grot zelf, maar met een camerateam dat ons volgde voor onze eerste “recap” (ter info: een kort segment van de show waarin updates over de start-ups worden getoond na hun oorspronkelijke verschijning). We bezochten onze havermolen, de "Rubinmühle" in het Zwarte Woud, om samen met Judith Williams de perfecte havermout te ontdekken. Tijdens de rondleiding door de molen zagen we hoe de haverkorrel wordt omgezet in havervlokken – ons basisingrediënt voor alle producten. Een hoogtepunt van de traditionele Zwarte Woud-molen uit de 14e eeuw was de kleine “berenhut”, waar we ons helemaal thuis voelden.
... 2017 en 2018
Iedereen die een echte DHL-fan is, weet dat veel start-ups niet alleen financiële steun van investeerders ontvangen, maar ook profiteren van hun uitgebreide netwerken. Tussen 2017 en 2018 verscheen 3Bears in nog twee samenvattingen van Die Höhle Der Löwen. Wat bijzonder was, is dat investeerder Frank Thelen zijn zeven foodstartups uitnodigde voor netwerksessies, waar de oprichters de kans kregen om ervaringen uit te wisselen en van elkaar te leren. In 2017 reisden de 3Bears-oprichters Caro en Tim naar Mallorca, en in 2018 naar de Tiroler Alpen. Terwijl de samenvattingen op VOX inzicht gaven in de leerzame en intensieve workshopdagen van de zogenaamde “Food Family”, werd er ook veel aandacht besteed aan ontspanning en teambuilding.
… Oktober 2018
Wie had ooit gedacht dat er een wereldkampioenschap voor havermout zou zijn? Een jaar na onze eerste uitzending verschenen we opnieuw in Die Höhle Der Löwen. Het 3Bears-team reisde naar de Schotse Hooglanden om oprichter Caro aan te moedigen bij dit unieke wereldkampioenschap voor havermout. De wedstrijd vereiste niet alleen een visueel aantrekkelijke pap, maar ook een bijzondere smaak die de jury zou imponeren. Caro zette alles op het spel met een vernieuwend recept voor apfelstrudel-havermout. Hoewel het net niet genoeg was om de titel te veroveren, keerde het 3Bears-team terug naar München met nieuwe inspiratie en motivatie. Bekijk onze “behind the scenes” video van de opnames:
… Oktober 2020
Bij onze derde terugblik, precies drie jaar na onze oorspronkelijke pitch en deal, werd duidelijk hoe succesvol 3Bears is geworden. Terwijl onze populariteit toenam, groeide ook ons team achter het feel-goodfood. Het was duidelijk dat de kleine beren een groter kantoor nodig hadden. In dit nieuwe kantoor in München verwelkomden we een bijzondere gast: Georg Kofler, die Judith Williams als investeerder verving. VOX volgde ons met de camera.
3Bears, inmiddels een sterk digitaal merk, lanceerde een eigen YouTube-format genaamd “Caroline's Kitchen Magic”. In deze terugblik lieten we zien hoe dit format wordt geproduceerd en namen we een geweldige aflevering op met speciale gast Cathy Hummels. Benieuwd? Bekijk het zelf:
… maart 2023
Bij 3Bears richten we ons niet alleen op het ontwikkelen van heilzame havermoutproducten, maar ook op gezamenlijke sportactiviteiten. Daarom waren wij trotse sponsor van de Bienwald Marathon. Het hele 3Bears-team verzamelde zich om de lopers te ondersteunen met heerlijke hapjes. Veel van onze medewerkers namen zelf deel aan de marathon, onder leiding van mede-oprichter Tim. Als onderdeel van een recente DHL-samenvatting probeerde hij een wereldrecord te vestigen als de snelste hardloper in een berenkostuum. Georg Kofler was er ook om het team aan te moedigen. Uiteindelijk was Tim blij met een succesvolle poging. Een dag vol teamspirit, havermout, overnight oats en geweldige hardlopers – mooier had niet kunnen zijn!
…Wordt vervolgd?
Wie weet! Eén ding is echter zeker: we zijn nog steeds enorm enthousiast over onze deal met de leeuwen. Wil je ons nog beter leren kennen nu je alles weet over onze DHL-geschiedenis? Probeer dan eens onze verschillende havermoutsoorten: