
2015:
Het idee en het ondernemingsplan zijn gecreëerd.
We ontwikkelen de eerste monsters en voeren proeverijen uit. Allemaal thuis in de keuken.

Ook berenmaskers en monsters mogen reizen.

Onze eerste fotoshoot in de tuin
2015:
Het idee en het ondernemingsplan zijn gecreëerd.
We ontwikkelen de eerste monsters en voeren proeverijen uit. Allemaal thuis in de keuken.
Ook berenmaskers en monsters mogen reizen.
Onze eerste fotoshoot in de tuin




2016:
In mei 2016 lanceerden we onze onlineshop en verheugden we onze eerste klanten, zoals Dallmayr en Sport Schuster.
Onze oprichters Caroline en Tim reizen door heel Duitsland, van beurs naar beurs.

Wij verhuizen naar ons eerste kantoor.

De eerste pakjes!
2016:
In mei 2016 lanceerden we onze onlineshop en verheugden we onze eerste klanten, zoals Dallmayr en Sport Schuster.
Onze oprichters Caroline en Tim reizen door heel Duitsland, van beurs naar beurs.
Wij verhuizen naar ons eerste kantoor.
De eerste pakjes!




2017:
Grote verschijning in “The Lion's Den.” Frank Thelen en Judith Williams voegen zich bij de cast.
2017:
Grote verschijning in “The Lion's Den.” Frank Thelen en Judith Williams voegen zich bij de cast.


2018:
Oprichtster Caroline schrijft bestsellers als kookboeken en bakboeken over haver.
2018:
Oprichtster Caroline schrijft bestsellers als kookboeken en bakboeken over haver.


2022:
Wij worden een B Corp!
2022:
Wij worden een B Corp!



We lanceren Sarah Harrisons eigen granola-editie!
Ontdek nu granola's
En een aparte kinderlijn met Bluey!
Naar het Bluey-assortimentWe lanceren Sarah Harrisons eigen granola-editie!
Ontdek nu granola'sEn een aparte kinderlijn met Bluey!
Naar het Bluey-assortiment



2024:
Harry Kane treedt toe tot het bedrijf als aandeelhouder en merkambassadeur !
2024:
Harry Kane treedt toe tot het bedrijf als aandeelhouder en merkambassadeur !


2025:
Voor het eerst lanceren we een groot retailproduct buiten Duitsland: gloednieuw bij marktleider Albert Heijn in Nederland.
2025:
Voor het eerst lanceren we een groot retailproduct buiten Duitsland: gloednieuw bij marktleider Albert Heijn in Nederland.

Hoe ontstond het idee voor 3Bears?
We waren er toen al van overtuigd dat pap een van de beste ideeën was voor een gezond en lekker ontbijt, maar helaas konden we niets goeds op de markt vinden. Alle producten zaten óf tot de nok toe gevuld met industriële suiker óf smaakten in het beste geval naar niets. Daarom zijn we begonnen met het maken van onze eigen pap.
Producenten die we destijds benaderden, konden niet begrijpen waarom we mee wilden doen aan de recepten. De grote merken blijven er meestal buiten. We kregen toen te horen: “Zoveel fruit? Zonder toegevoegde suiker? Dat is niet logisch. Dat loont niet. Dat is gek. Niemand doet dat.”
Wij hebben het toch gedaan. Waarom?
Omdat we eerst nadenken over kwaliteit en smaak – en dan hoeveel het kost. We willen geen enkel ingrediënt in twijfel trekken als we het in onze pap willen bewaren, omdat het beter smaakt. En we gebruiken geen geraffineerde suiker zoals zoveel mensen doen, alleen maar omdat het zo goedkoop is.
Wij werken graag met mensen die ons zelfbeeld delen, in onze ideeën geloven en die we vertrouwen. Zoals onze molenaar uit het Zwarte Woud. Wat een kerel! Hij is de derde generatie die de molen van zijn familie runt, heeft altijd een luisterend oor voor ons en zet zich volledig in.
Onze aanpak is dus nog steeds hetzelfde. Wij maken pap zoals wij hem het lekkerst vinden. En wij houden van goede pap!
We willen onze vrienden, families en kinderen trots maken op wat we doen en willen dat ze fan zijn van onze producten. Wij hebben aandacht voor onze planeet en doen er veel aan om onze impact zo klein mogelijk te houden. Hoe? Met verantwoordelijkheidsgevoel, kwaliteit en smaak, zonder franjes of bewerkte suikers – wij zijn zoet genoeg!
Wij zijn het enige bedrijf dat uitsluitend pap-gerelateerde producten produceert.
Wij zijn het papbedrijf – en we willen de beste ter wereld zijn!
Onze pap smaakt heerlijk en zit boordevol goede ingrediënten. Het geeft je lichaam belangrijke voedingsstoffen en de kracht die het nodig heeft zodat jij je goed voelt en veel kunt beleven.
De naam "3Bears"
De naam "3Bears" vindt zijn oorsprong in een 19e-eeuws Brits sprookje - Goudlokje en de Drie Beren . Alle kinderen in Groot-Brittannië kennen en houden van het verhaal van de berenfamilie en het kleine meisje.
Er was eens een gezin van drie beren die in een hut diep in het bos woonden. Op een ochtend kookte mama beer pap voor het ontbijt. Maar de pap was nog steeds te heet om te eten. Dus gingen de drie beren wandelen in het bos. Terwijl ze weg waren, kwam een klein meisje dat verdwaald was in het bos de berenhut tegen. Haar naam was Goudlokje. Nieuwsgierig klopte ze op de deur, maar niemand deed open. Dus liep ze naar binnen en zag drie kommen warme pap op de keukentafel staan. Ze probeerde de eerste pap. "Te lief!" riep ze luid. Ze proefde de tweede kom. "Te papperig!" klaagde ze. Toen probeerde ze de derde kom. 'Precies goed,' mompelde ze glimlachend en at alles op.
In overeenstemming met dit kleine verhaal waarmee veel Britse kinderen, waaronder onze oprichter Tim, zijn opgegroeid, is ons doel geworden om een pap te maken die precies goed is. Voor Goudlokje, de drie beren en voor jou.